رفتن به مطلب

ویژگی اقساط


admin
 اشتراک گذاری

ارسال های توصیه شده

ویژگی اقساط

در نرم افزار پرنس این امکان را دارید که فاکتور فروشی را ثبت کنید و تسویه آنرا بصورت قسط بندی دریافت کنید.
این ویژگی به شما امکان اختصاص سود نسبت به تعداد قسط ها و همچنین چاپ و نمایش گزارشات مربوط به دفترچه قسط را میدهد.
در این پست ابتدا نحوه فعالسازی و ثبت یک فاکتور فروش بصورت اقساط را دنبال میکنیم و در ادامه به بررسی سایر خصوصیت ها و امکانات این ویژگی می پردازیم
برای فعالسازی نرم افزاری این ویژگی به این لینک مراجعه کنید
برای ثبت یک فروش اقساطی مراحل زیر را دنبال کنید.
یک فاکتور فروش باز کنید و شخص طرف حساب خود را وارد کنید.
کالاهای فاکتور خود را وارد نمایید.
در انتها جهت ثبت نحوه تسویه حساب، دکمه "دریافت پیشرفته" را انتخاب کنید

1.thumb.jpg.97e7976d05a0fb7b2e9c57bbfd0c9fb4.jpg

 

  1. در صفحه باز شده سربرگ تقسیط را انتخاب کنید.
  2. شماره دفتر چه را وارد کنید اگر تمایل دارید عددی وارد نکنید تا نرم افزار بصورت خودکار این کار را انجام دهد
  3. بهره اقساط و همچنین جریمه دیر کرد به نوعی درآمد محسوب می شوند. مشخص کنید این درآمد به کدام بخش وارد شود.
  4. مبلغی که میخواهید قسط بندی کنید را وارد کنید (ممکن است تمایل داشته باشید فقط قسمتی از مبلغ فاکتور را قسط بندی کنید)
  5. تعداد اقساط را وارد کنید
  6. مدت هر قسط را مشخص کنید (معمولا عدد یک و از نوع ماه انتخاب میشود)
  7. نرخ بهره را بر اساس یکی از گزینه ها وارد کنید برای اینکه متوجه نحوه محاسبه بهره شوید علامت سوال مقابل نرخ بهره را انتخاب کنید.

 

2.jpg.a5b715c5feee04783ff21d4b6636fd6e.jpg
 
8- تاریخ اولین قسط را مشخص کنید (معمولا یک ماه بعد از تاریخ فاکتور می باشد)
9- هزینه دیر کرد روزانه را به ریال وارد کنید
10- اگر میخواهید مبالغ قسط رند شوند این گزینه را تکمیل کنید
11- مشخص کنید مبلغ غیر رند به کدام قسط افزوده شود
12- در نهایت دکمه "تایید عملیات و درج در لیست" را انتخاب کنید


در انتها نحوه تسویه فاکتور را تکمیل کنید و فاکتور را ذخیره نمایید

>>>ثبت تاریخ دلخواه در تسویه قسط<<<
گاهی پیش می اید که فرد بدهکار قسط خود را پرداخت کرده اما حسابدار فرصت ثبت در سیستم نداشته و میخواهد تاریخ تسویه را در همان روزی که اتفاق افتاده ثبت نماید تا جریمه و دیرکرد شامل قسط نشود.
و یا اینکه مشتری خوش حسابی داشته اید و میخواهید دیرکرد کمتری برای ایشان لحاظ شود.
مراحل زیر را دنبال کنید

3.thumb.jpg.d9c761d83ccbc5008d6a88fea9a3c549.jpg


در منوی "اشخاص" قسمت "گزارشات" و سپس "بازپرداخت اقساط" را انتخاب کنید.
در صفحه باز شده روی یکی از سرستون ها (وضعیت، شماره قسط، مبلغ خام قسط و غیره) راست کلیک کنید.
گزینه "ستون ها" و سپس "تاریخ تسویه" را انتخاب کنید. در این زمان ستونی به همین نام ظاهر میشود.
سطری که میخواهید تسویه آنرا ثبت کنید تیک سمت راست آنرا فعال کنید. در این زمان تاریخ روز جاری در ستون "تاریخ تسویه" قرار می گیرد.
روی تاریخ دابل کلیک کنید و تاریخی که میخواهید اعمال شود را وارد نمایید.

>>>گزارش سررسید اقساط<<<
گزارشی میخواهیم که قسط هایی که سررسیدشان رسیده را نمایش دهد و شماره تلفن افراد و نامشان را هم داشته باشم

به منوی اشخاص، و سپس گزارشات و بعد گزارش سررسید اشخاص مراجعه کنید
در صفحه باز شده میتوانید بر اساس قسط های تسویه شده یا نشده یا بر اساس محدوده تاریخی و یا بر اساس شماره قسط میتوانید جستجو داشته باشید.
برای مشاهده شماره تلفن شخص و بقیه اطلاعات ایشان روی یکی از سرستونها (وضعیت، شخص، شماره دفترچه و غیره) راست کلیک کنید و ستون ها را انتخاب کنید و مواردی که میخواهید به شما نشان داده شود را فعال نمایید.

4.thumb.jpg.53924825524b7b19814e6f551be9ead5.jpg


توجه داشته باشید که همه گزارشات نرم افزار امکان چاپ، تهیه پی دی اف و همچنین فایل اکسل را دارند.

 

>>>چاپ دفترچه اقساط<<<
می خواهیم دفترچه اقساط را چاپ کنیم.
گزینه دفترچه اقساط را باز کنید. این گزینه در جاهای مختلف نرم افزار میانبر دارد.
یکی از راه ها ورود به منوی اشخاص، گزارشات و سپس "دفترچه اقساط" است.

5.thumb.jpg.6cf986db2d8aff6287fe4e7fedebdc22.jpg


در صفحه باز شده دکمه "چاپ دفترچه اقساط" را انتخاب کنید.

6.jpg.ed0be3c400254589a14f69d232c98022.jpg
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری
 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...