رفتن به مطلب

خطاهای آپدیت


admin
 اشتراک گذاری

ارسال های توصیه شده

خطاهای آپدیت

در این پست ابتدا به آموزش اجرای آپدیت می پردازیم و در ادامه خطاهایی که در این مورد پیش آمده را مورد بررسی قرار می دهیم و راه حل های موجود را ارائه می دهیم.
فایل آپدیت آفلاینی که از سایت دانلود کرده اید را اجرا کنید. پوشه ای با همان نام ساخته می شود.
در پرنس و حسابداری زعفران فایل اگزه ای که PrinceUpdate نام دارد را Run as Administrator کنید.

1.jpg.d4f3e3266d01fc44d95349bcf54f9346.jpg



در زعفران فایل SaffronOfflineUpdateEngine را Run as Administrator کنید.

2.jpg.b47acacb88b42b38b15a1e958eeebb46.jpg



صفحه ای باز می شود که با انتخاب دکمه "شروع" عملیات آپدیت آغاز می شود.
در نرم افزار پرنس و حسابداری زعفران

3.jpg.3f09f1a9da31e4cc845f65703a8a55a4.jpg



در نرم افزار زعفران

4.jpg.45cc6dd002e206ac5222fc8299b8ddae.jpg


بهتر است قبل از شروع آپدیت موارد زیر را رعایت بفرمایید

  • فایل آپدیت روی دسکتاپ، فلش مموری و درایو سی نباشد
  • ترجیحا همواره برای جابجایی فایل آفلاین از فایل فشرده شده دانلود شده از سایت استفاده کنید نه اینکه فایل را اکسترکت ( Extract ) کرده باشید و بعد انتقال دهید.
  • هنگام اجرای اگزه آپدیت، به جای دابل کلیک روی آن راست کلیک کنید و بعد Run as Administrator کنید.
  • قبل از اجرای آپدیت حتما آنتی ویروس، ویندوز دیفندر و فایروال ویندوز را غیر فعال کنید.

 

>>>آپدیت را که اجرا می کنیم پایین صفحه می ماند و هیچ کاری نمیکند<<<

5.jpg.dd51211416ca500d10b38289fd51a8a9.jpg


راه حل:
این مشکل زمانی بوجود می اید که ارتباط با پایگاه داده توسط اگزه آپدیت برقرار نباشد.
اولین مطلبی که بهتر است چک شود server و InstanceName را در پوشه داخلی مسیر نصب برنامه چک کنید
ممکن است محتوای InstanceName حذف شده باشد.
یا اینکه در سیستمهای سرور و کلاینت ارتباط با سرور برقرار نباشد
به هر صورت باید دنبال مشکلی بگردید که ارتباط با پایگاه داده را حل کند

 

>>>ارور class not registered هنگام اجرای آپدیت<<<
وقتی میخواهیم اپدیت را اجرا کنیم با پیغام class not registered مواجه می شویم

6.jpg.057b51f89fad09dc1a7a8236c24cdcd2.jpg


راه حل:
دی ال ال TinyLight.ocx را به صورت دستی رجیستر کنید. راهنمای رجیستر کردن فایل ها
دانلود فایل TinyLight.ocx

 

>>>هنگام آپدیت پرنس و حسابداری زعفران با ارور شماره ... مواجه می شویم<<<
این شماره ها هرکدام نشان دهنده ایراد مشخصی در اجرای آپدیت هستند. که در ورژن های جدید خود ایراد هم توضیح داده شده میشود.
لازم به ذکر است که تعدادی از این ایرادات مطرح شده و همچنین راه حل های آنها فقط در سطح برنامه نویس است و در صورت بروز خطا باید دیتابیس به شرکت ارجاع داده شود.

دانلود فایل پی دی اف شماره خطاهای آپدیت

 

>>>خطاهای متداول و برخی راه حل ها<<<
154 : UPD_ReseedObjectsTransfer
تهیه لیست جداول جهت Reseed
راه حل: قبل از اجرای آپدیت وارد نرم افزار شوید و از قسمت تنظیمات مخفی نرم افزار دکمه Reseed را کلیک کنید.

141 : CreateDatabaseBackup
گرفتن Backup از دیتا بیس ها
راه حل:
قبل از اجرای آپدیت، یکبار بک اپ تهیه می شود. این خطا زمانی رخ می دهد که برنامه آپدیت نتواند بک اپ تهیه کند.
این مشکل میتواند به خاطر در دسترس نبودن مسیر بک اپ گیری و یا زیاد بودن حجم دیتابیس باشد.
و یا اینکه در پوشه آپدیت ویندوز پرمیژن ایجاد فایل جدید ندهد.
به هر صورت باید ابتدا این مشکل برطرف شود تا بتوانید اپدیت را اجرا کنید.

35 : UPD_ObjectsTransfer_005
انتقال تمام SP های ‘Common’ و ‘VIP’ و ‘Gold’
در هنگامی که آپدیت انجام می شود اگر در کنار نرم افزار پرنس و یا حسابداری زعفران، نرم افزار زعفران هم نصب شده باشد. اطلاعاتی هم از آن نرم افزار زعفران خوانده می شود اگر دیتا بیس زعفران وجود داشته باشد ولی خراب باشد با این خطا مواجه میشوید.
راه حل: اگر به دیتا بیس زعفران نیاز دارید بک اپ سالمی از آن را بازیابی نمایید وگرنه دیتا بیس زعفران را از سیستم خود حذف نمایید.

 

>>>بعد از آپدیت هنگام اجرای نرم افزار با خطای دی ال ال ( dll ) مواجه میشود<<<
بعضی مواقع اگر فاصله آپدیت فعلی با ورژن قبلی نرم افزار زیاد باشد پس از آپدیت وقتی برنامه را اجرا میکنید با خطای نبود libeay32.dll و PC2POS.dll مواجه می شود.
راه حل: وارد پوشه آپدیت شوید. در پوشه آپدیت وارد پوشه LightUpdate شوید. و سپس پوشه Prince را برای نرم افزار پرنس و حسابداری زعفران و Saffron برای نرم افزار زعفران باز کنید. تعداد زیادی از فایلهای دی ال ال یا در همین پوشه هستند و یا در پوشه OCX وجود دارند.

7.jpg.9129adcd39298f4b6dd5699409f1bff1.jpg


دی ال ال مد نظر خود را کپی کنید و در مسیر نصب برنامه قرار دهید بهتر است همین دی ال ال را در مسیر داخلی هم قرار دهید.
مسیر ها در ادامه آورده شده اند.
در نرم افزار پرنس و حسابداری زعفران
WIN64bit: C:\Program Files (x86)\PEJVAK\Prince
C:\Program Files (x86)\PEJVAK\Prince\Prince

WIN32bit: C:\Program Files\PEJVAK\Prince
C:\Program Files\PEJVAK\Prince\Prince
برای نرم افزار زعفران:
WIN64bit: C:\Program Files (x86)\PEJVAK\Saffron
C:\Program Files (x86)\PEJVAK\Saffron\Saffron

WIN32bit: C:\Program Files\PEJVAK\Saffron
C:\Program Files\PEJVAK\Saffron\Saffron

 

>>>چند موسسه ای در اپدیت خطا می دهد<<<
چک کنید که آیا همان ابتدای آپدیت این اتفاق می افتد یا خیر؟
اگر ابتدای کار این خطا مشاهده میشود و یا با خطای شماره 141 مواجه میشود. مشکل از این است که نرم افزار نمیتواند از همه موسسه ها بک اپ تهیه کند.
برای رفع مشکل بک اپ گرفتن به این لینک مراجعه کنید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

لطفا برای ارسال دیدگاه وارد شوید

شما بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید می توانید دیدگاهی ارسال کنید



ورود به حساب کاربری
 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...